Frakt
Betaling
Når ordre er mottatt, men ikke behandlet eller er under behandling så er kjøpsbeløpet kun reservert på kort dersom man har valgt det som betaling. Det er først når vi ferdigstiller ordren i vårt system, at kortet faktisk blir belastet eller at man får faktura tilsendt fra Klarna.
Betalingsalternativer:
Kort eller debetkort (beløpet blir kun reservert før vi ferdigstiller ordren i vårt system)
Klarna (Faktura kommer når vi har ferdigstilt ordren i vårt system)
Kan lese mer om de ulike Klarna betalingsmetodene på Klarna sine nettsider.
Frakt
Behandling og sending av ordre skjer normalt 1-3 virkedager (man-fre) etter vi har mottatt bestillingen (unntak ved ferie).
I kassen vil du få opp flere alternativer for frakt:
Sende i posten (sender kun til adresser i Norge)
Vi sender alt med Posten Bring. Alle sendinger sendes med sporingsnummer. Kan spores på Posten.no eller via Postens sporingsapp. NB: man får ikke hentelapp i Posten. Hentemelding sendes på sms/app
Posten opplyser om at leveringstiden er veiledene, men det tar ca:
1-3 virkedager etter innlevering, men enkelte strekninger opptil 5 virkedager, på pakke til hentested
2-5 virkedager dager etter innlevering på pakke hjem i postkassen / levering utenfor døren. Dersom pakke er forsøkt levert i postkasse/utenfor dør, men at det ikke er mulig, så vil det gå 1-2 virkedager ekstra før den kan hentes på hentested.
Du vil bli varslet på sms/app straks pakken er utlevert i postkassen, utlevert utenfor dør eller er klar for henting på hentested/post i butikk/pakkeboks. Så snart pakken er klar for henting på hentested, må du selv sørge for at pakken blir hentet ut innen hentefristen, som er 7 dager etter ankomst på hentested. Pakken blir sendt i retur, dersom pakken ikke er hentet innen hentefristen som Posten har satt.
(se punkt 9 i våre salgsbetingelser, som gjelder dersom pakke blir sendt i retur til oss pga ikke hentet eller pga feil i adresse opplysninger).
*Pakke til hentested* sendes med sporing og forsikring - 165kr
Dette er ofte det raskeste sendealternativet.
Pakken blir sendt til hentested, og man velger selv hentested i rullegardin menyen. Sendes med sporing og forsikring
NB: Det tilbys ikke gratis porto på dette sende alternativet, uansett ordreverdi.
Send som lite brev - 79 kr
Sendes da til postkassen med sporing, uten garanti eller forsikring ved tap eller forsvinning i postgang. Dette gjelder for små varer som kan sendes i en liten og lett konvolutt, uten ark, under 200g og under 2 cm tykk.
Pakke hjem i postkassen / Utenfor døren - 139 kr
Sendes som pakke hjem til postkassen. Dersom pakken av ulike grunner ikke får plass i postkassen, vil da postbudet levere pakken utenfor døren (se kriterier lenger ned). Sendes med sporing, men uten garanti eller forsikring ved tap eller forsvinning i postgang.
Vi justerer ned fraktprisen manuelt på dette fraktalternativet til 79 kr, dersom pakken er innenfor lite brev kravene våre -> Liten og lett konvolutt, uten ark, under 200g og under 2 cm tykk.
Kriterier for levering utenfor døren – Pakke hjem i postkassen:
Hvis postkassen er låst, hvis pakken ikke får plass, eller det av andre årsaker ikke er mulig å levere pakken i postkassen vil postbudet levere pakken utenfor døren dersom disse kravene oppfylles:
- Bruksenhetsnummer/etasjenummer må angis i adressen hvis mottaker bor i leilighet
- Avstanden fra postkasse til mottakers dør må ikke være mer enn 250 m.
- Mottakers hus må være tydelig merket med husnummer og oppgang
- Døren må være tydelig merket med mottakers navn
- Posten må ha adgang til mottakers dør, f.eks. ved låst ytterdør til felles inngang
I tilfeller der kriteriene over ikke er oppfylt blir sendingen levert til mottakers postkontor eller Post i butikk for utlevering
NB: Ordre betalt med tilgodelapp eller gavekort, blir ikke justert frakt på dersom frakten er feil.
Ved kjøp av varer for over 1700 kr, er det gratis frakt på fraktalternativet Pakke i postkassen / levering utenfor døren..
Dette sende alternativet er uten garanti og forsikring, dersom varene forsvinner i postgang.
Hente i butikk
For kunder i Haugesund & omegn er det mulig å hente i butikk.
Først må orden bli behandlet, deretter vil vi kontakte deg når det er klart for henting.
Vent på tilbakemelding fra oss, kan ikke hentes før.
Vi tilbyr 2 hentesteder:
Hentes i vår butikk i Haugesund - Adresse: Tittelsnesvegen 10
Når ordren er ferdig behandlet, vil vi kontakte deg og avtale hente tidspunkt. Vi har kun åpent etter avtale.
Hentes hos BilXtra Haugesund - Adresse: Longhammarvegen 25 (Raglamyr)
Vi gir beskjed når ordren er ferdig behandlet og klar for henting. Etter mottatt beskjed, kan ordre hentes hos BilXtra Haugesund, i deres åpningstid, man-fre mellom kl 09.00-17.00 og lør kl 10.00-15.00.
Angrerett og retur
Se punkt 8 i våre salgsbetingelser, de finner du her