Salgsbetingelser
Generelt
Disse salgsbetingelsene gjelder for alt salg av alle produkter hos www.kreativscrapping.no , og er kun rettet til forbrukere i Norge. Avtalen er bindende når et kjøp er gjennomført. Kunde vil umiddelbart etter å ha plassert sin bestilling motta en ordrebekreftelse per e-post. Salgsbetingelsene og annen gjeldende informasjon finner du til enhver tid oppdatert på hjemmesiden og er kun tilgjengelig på norsk.
Kjøpsvilkår hos Kreativ Scrapping;
1. Parter
Selger er:
Kreativ Scrapping
v/ Scrappekjelleren A/S
Postadresse:
Are Frodes veg 7B
5518 Haugesund
E-post: camilla@kreativscrapping.no
Organisasjonsnummer MVA 992 594 969 NO
Besøksadresse:
Tittelsnesvegen 10
5515 Haugesund
Kjøper er:
Kunden som har sendt inn ordre / bestilling i nettbutikken
Blir omtalt som du eller kunde(n) i disse betingelsene.
2. Opplysninger gitt i nettbutikken
Vi tilstreber å gi våre kunder så korrekt informasjon om våre produkter som mulig. Vi tar imidlertid forbehold om at skrive-/trykkfeil kan forekomme, noe som kan innebære at vi ikke kan levere i henhold til informasjon gitt i vår nettbutikk, vår markedsføring eller på annen måte.
3. Priser
Alle priser er inkludert merverdiavgift. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkludere alle utgifter forbundet med kjøpet, som utgifter til porto, frakt, emballasje m.m. Det er ingen skjulte kostnader ved handel hos oss.
4. Betalingsmetode
Klarna check out
Du som kunde kan velge mellom 3 betalingsmåter: faktura, delbetaling eller debet/kredittkort. Betalingen går til Klarna, og dersom faktura blir valgt, så kommer fakturaen fra Klarna og skal betales til Klarna.
Mer om de ulike betalingsmetodene med en utfyllende informasjon finner du på Klarna sine nettsider
Når ordre er mottatt, men ikke behandlet eller er under behandling så er kjøpsbeløpet kun reservert på kort dersom man har valgt det som betaling. Det er først når vi ferdigstiller ordren i vårt system, at kortet faktisk blir belastet eller at man får faktura tilsendt fra Klarna.
5. Levering
Behandling og sending av ordre skjer normalt 1-3 virkedager (man-fre) etter at vi har mottatt bestillingen. (unntak ved ferie)
De fleste produkter skal vi ha på lager, om ikke annet er oppgitt i nettbutikken.
Vi bestreber oss på å holde vårt varelager à jour til enhver tid, men avvik kan forekomme da vår nettbutikk og fysiske butikk har felles varelager. Alle produkter er tilknyttet en lagerstatus hos oss. Dersom en eller flere varer på din ordre har feil i lagerstatus eller er utsolgt, vil vi justere ned vare(r) til korrekt antall før vi sender eller evt fjerne vare(r) fra ordren dersom utsolgt. Justeringen gjøres manuelt før vi ferdigstiller ordren i vårt system. Vi ettersender ikke varer.
Du finner mer praktisk informasjon om tilgjengelighet på varer, ordrebehandling, ordrestatus hos Kreativ Scrapping, klikk her
Frakt:
I kassen vil du få opp flere alternativer for henting og frakt:
For å se mer om fraktalternativene og hente i butikk Klikk her
Vi bruker Bring/Posten på alle pakker og brev vi sender:
a) Pakke hjem i postkassen/levering utenfor dør - sendes uten forsikring ved tap.
Alle brev og pakker, blir sendt med Bring/Posten som pakke hjem i postkassen så lenge dette fraktalternativet er valgt av kunden.
Unntak: Dersom vi, Kreativ Scrapping, avgjør at pakken av en eller annen grunn ikke kan sendes på denne måten, da vil vi sende den som pakke til hentested i stedet. Se eget punkt nedenfor.
b) Pakke til hentested.
Blir sendt som pakke til hentested, med sporingsnummer og forsikring.
Alle ordre der hvor kunden har valgt fraktalternativet Pakke til hentested, blir sendt på denne måten. Gjelder også på pakker der hvor vi, Kreativ Scrapping, har valgt å endre til denne sendemåten, fremfor pakke hjem i postkassen.
Alle forsendelser har vår ID på pakken, og vil komme i retur til oss dersom den kommer på avveie. Vi tar ikke ansvar for produktene/pakkene etter du har fått varsel pr sms/app om at pakken er levert til din postkasse, levert utenfor døren eller er klar for henting på hentested. Brev og små pakker som evt. er forsvunnet fra postkassen eller utenfor døren etter Posten har sendt ut varsel på sms/app om at pakken er levert i postkassen eller levert utenfor dør, tar vi ikke ansvar for.
Pakke sendt, men ikke kommet frem?
Pakker sendt med Posten tar ca 2-5 virkedager i postgang på å komme frem, så vi ønsker i såfall beskjed innen 7 dager etter sendingsbekreftelse, slik at vi kan iverksette ettersøk av pakken. Dersom vi blir kontaktet for manglende leveranse senere enn en uke fra vi har sendt mail med sendingsbekreftelse, vil saken vurderes med skjønn. Grovheten på tiden fra du har mottatt sendingsbekreftelse til du kontakter oss, vil bestemme vår vurdering av saken.
6. Undersøkelse av varene, sjekk for feil, mangler og skader
Etter at du har mottatt varene, må du så snart du har anledning til det, undersøke om leveransen er i samsvar med ordrebekreftelsen. Sjekk om varene er skadet eller har blitt skadet under transport, eller om varene ellers har feil eller mangler. Ved mangler eller feil, eller dersom du er så uheldig å ha mottatt noe som er skadet, da må du kontakte oss skriftlig pr mail innen 3 dager fra du mottok pakken.
Ta vare på emballasje og frakt emballasje i tillfelle vi har noe spørsmål.
Ta bilder og send oss en mail på; camilla@kreativscrapping.no med følgende informasjon;
- Ordrenummer
- Kjøpsdato
- Beskrivelse om hva som er skadet eller hva som mangler
- Bilde av pakke som evt er skadet i postgang (dersom skadet frakt emballasje)
- Bilde av skadet vare (dersom skadet vare)
- Bilde av hva som er mottatt (dersom noe mangler eller er feil)
Varen sendes ikke i retur til oss før vi har avtalt nærmere.
7. Reklamasjon og garanti
Dersom produktene har feil eller mangler må du snarest mulig ta kontakt med oss slik at vi kan søke utbedring av feilen. Retten til reklamasjon kommer i tillegg til angreretten etter pkt. 8.
Ved reklamasjon på ett eller flere produkt trenger vi følgende informasjon sendt per mail
- Ordrenummer
- Kjøpsdato
- Reklamasjonsårsak og en beskrivelse av feilen. Ved maskinfeil må du oppgi serienummer
- Bilde av feilen, hvis mulig
- Saken tas videre til rett leverandør som håndterer reklamasjonen (her kan det ta litt tid før vi får svar tilbake).
Varen sendes ikke i retur til oss før vi har avtalt nærmere.
Kontakt oss for å motta en returseddel ved reklamasjon og/eller garanti.
8. Angrerett og retur
Informasjon om angrerettloven:
Angrerettloven gir deg rett til å angre på ditt kjøp. Angreretten forutsetter at du senest innen 14 dager etter at du har mottat leveransen, gir oss skriftelig melding pr mail om at du ønsker å benytte deg av angreretten. Send oss en mail på; camilla@kreativscrapping.no.
Angrefristen utløper 14 dager fra den dagen du mottok varene som vi har sendt til deg.
Alle varer du ønsker å returnere skal leveres/sendes tilbake til oss innen 14 dager, etter at du har vært i dialog med oss pr mail om at du ønsker å benytte deg av angreretten.
Angrerettskjema ble sendt til deg pr mail fra oss, når vi ferdigstilte din ordre i vårt system. Dette skjemaet skal ligge ferdig utfylt i retursendingen til oss ved bruk av angrefristen. Husk å fylle ut med hvilke varer du ønsker å returnere.
Følgende kriterier må overholdes:
Produktet og tilhørende tilbehør som er nødvendig for å bruke produktet, skal returneres i samme stand som da du mottok det. Forseglinger skal ikke være brutt. Ellers forutsetter det at produktet med tilbehør ikke har blitt påført riper, slitasje, smuss / skitt, lukt eller andre synlige skader, for at krav om angrerett kan godkjennes. I praksis vil dette si at varen skal kunne selges som ny, den må returneres i samme stand og mengde som da du mottok produktet, og slik du selv forventer at et nytt produkt skal leveres.
Hvor dette ikke er overholdt, vil varer som kommer i retur ikke bli refundert i sin helhet.
Ved bruk av angrefristen så er det kunden selv som er ansvarlig for at pakken kommer frem til oss. Kunden må dekke/betale returportoen selv, og vil ikke få denne tilbakebetalt. Sendes med Posten til oss. Vi tar ikke imot postoppkrav eller rekommandert sending.
Kunden (du) er ansvarlig for at returpakken bringes tilbake til Kreativ Scrapping. Vi dekker ikke tap av pakker som skulle blitt borte i postgang til oss. Ved returforsendelse til oss bør det benyttes en sendingsmetode som gir pakken sporingsmuligheter.
Vi er forpliktet til å betale tilbake til kunden det som kunden har betalt for varene, men ikke returporto til oss.
Tilbakebetaling fra oss skal finne sted innen fjorten dager etter at vi mottok produktet fra deg eller henteseddel er stilt til rådighet for oss.
Jfr. Lov om opplysningsplikt og angrerett m.v. ved fjernsalg og salg utenfor faste forretningslokaler (angrerettloven) av 20. juni 2014 nr 27.
Kapittel 6 - Angrerett §§ 20 - 27
9. Uavhentede pakker eller pakker i retur pga feil adresse opplysninger
Dersom du bestiller hos oss, og pakken er levert i din postkasse eller utenfor døren, da har vi oppfylt vår del av kjøpsavtalen. Dersom pakken ikke passer i din postkasse og ikke kan leveres utenfor døren, da har vi oppfylt vår del av kjøpsavtalen når pakken er levert til ditt lokale postkontor. Det samme gjelder for pakker som blir sendt direkte til hentested. Det er da ditt ansvar som kunde å hente ut pakken fra hentested innen Postens hentefrist, 7 dager etter pakkens ankomst på postkontor/hentested. Du er selv ansvarlig for at kontaktinformasjonen du har oppgitt på ordren din er riktig.
Dersom du ikke henter pakken og forholder deg ellers helt passiv, vil dette ikke gi oss noen indikasjoner om hvorfor pakken ikke er hentet. Eller om du oppgir feil adresse. Du vil da ikke ha oppfylt kravene som stilles til deg i henhold til Angrerettloven §20 og §25, og mister således retten til å gå fra avtalen.
Du vil da bli belastet et gebyr for uavhentede pakke/pakker sendt i retur til oss pga den er ikke hentet. Det samme gebyret gjelder dersom pakke blir sendt i retur til oss pga det er oppgitt feil adresse. Gebyret er på inntil ca 600 kr. Dette dekker faktisk fraktkostnad vi har hatt for tur og retur, behandling av returpakken samt faktueringskostnader + et gebyr på 250 kr.
Har du ikke mottatt mail eller sms pga. feil oppgitte opplysninger står du fremdeles ansvarlig for å hente ut pakken i tide. Husk at du når som helst etter bestilling kan ta kontakt med oss for å få informasjon om bestillingen din. Denne informasjonen vises her under kjøpsbetingelser, under kjøpsprosessen i handlekurven samt på mail du mottar ved sendingsbekreftelse. Betales ikke gebyr for uavhentet pakke innen forfallsdato - overføres fakturaen til inkasso for videre behandling.
Om du ønsker ny utsending på en uavhentet pakke vil det faktureres et fraktgebyr basert på faktiske kostnader på frakten.
10. Personopplysninger
Vi bruker i utgangspunktet bare personopplysninger du oppgir til oss, som er nødvendige for at vi skal kunne gjennomføre våre forpliktelser overfor deg. I de tilfeller hvor vi også bruker personopplysninger til andre formål, for eksempel for å sende deg informasjon om tilbud i nyhetsbrev etc., gjøres dette bare når du har samtykket til det.
Dine personopplysninger blir bare utlevert til andre når: du har samtykket i utleveringen, eller når det er nødvendig for at vi skal få gjennomført avtalen med deg, eller når loven krever det.
Dersom du har spørsmål om personopplysninger knyttet til deg, eller ønsker å gjøre bruk av dine rettigheter til retting, sperring, sletting, etc. etter personopplysningsloven, kan du kontakte oss.
Du er selv ansvarlig for at opplysningene du gir oss er korrekte. Du står ansvarlig for kostnader ved sending som ikke er kommet til riktig person / adresse dersom det er gitt feil opplysninger. Du står og ansvarlig dersom kontaktopplysningene for eksempel epost-adresse og telefonnummer ikke stemmer, og vi dermed ikke har kunnet kontakte deg.
11. Tvister
Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Ta kontakt pr mail. Dersom dette ikke lykkes, kan du bringe saken inn for Forbrukerrådet i nærheten av der du bor. Alle tvister skal løses etter norsk rett. Bringes saken inn for domstolene, skal den avgjøres i ditt (kjøperens) verneting, det vil normalt si i nærheten av der du bor.”
12. Lover som regulerer salg til privatpersoner utenfor fast utsalgssted.
Salg til forbrukere er gjenstand for omfattende regulering.
Følgende lover har betydning for salg på Internett og dermed for innholdet i salgsbetingelsene:
Forbrukerkjøpsloven
Angrerettloven
Ehandelsloven
13. Falske bestillinger og forsøk på svindel
Falske bestillinger og forsøk på svindel vil alltid bli politianmeldt. Det er ikke tillatt å bestille i andres navn, med mindre dette på forhånd er klarert med mottaker. I tilfeller hvor mottaker ikke kjenner til bestillingen vil dette bli sett på som forsøk på svindel, og blir dermed politianmeldt.
14. Force majeur
Er KreativScrapping.no forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidskonflikt eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er KreativScrapping.no fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.
15. Kopirett
Alt innhold på disse nettsidene er under KreativScrapping,no sine rettigheter, og er beskyttet etter bl.a. opphavsretts-, markedsførings- og varemerkelovgivningen. Dette innebærer at varemerker, firmanavn, produktnavn, informasjon om produkter, herunder bl.a. omtale av produktene og vekt, bilder/grafikk, design og layout og annet innhold på disse nettsidene under enhver omstendighet ikke kan lastes ned, kopieres eller benyttes på annen måte uten at dette er eksplisitt tillatt etter ufravikelig lovgivning eller etter uttrykkelig skriftlig forhåndssamtykke fra KreativScrapping,no.
16. Endring av vilkårene
KreativScrapping,no forbeholder seg retten til å endre disse vilkårene, uten å forhåndsvarsle våre kunder og/eller samarbeidspartnere.